وایت پیپر

ارز های دیجیتال امروزه از جایگاه خاصی در میان علاقه مندان به سرمایه گذاری برخوردار هستند. ارز های دیجیتال عنوانی است که به پول های غیر فیزیکی تعلق می گیرد. در سال های اخیر، ارز هایی وارد بازار شدند که مانند ارز های رایجی مانند دلار، یورو ، طلا و … نبودند. این ارز ها به صورت کاملا آنلاین و دیجیتالی معامله می شوند. ارزش این ارز ها غالبا از ارز های معمولی بیشتر است. از این رو علاقه مندان به این ارز ها بیش از پیش افزایش یافته است. از مسائل مهمی که در کنار ارز های دیجیتال باید به آن بپردازیم، وایت پیپر ها هستند. می توان گفت که نام دیگر آن ها، اوراق سفید یا پروپوزال ها می باشد.


وایت پیپر بیت کوین

بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی بود که وارد بازار شد. به دلیل تازه بودن نام ارز های دیجیتال و آشنا نبودن افراد بسیاری با این دسته از ارز ها، وایت پیپر مخصوص این ارز در حدود سه ماه زود تر از انتشار اولیه آن، در دسترس قرار گرفت. در سال ۲۰۰۸ چهره ای که هم اکنون نیز ناشناخته باقی مانده است، به نام ساتوشی ناکاموتو پروپوزال عملکردی این ارز دیجیتال را به جامعه بشری ارائه داد. در آن زمان افراد بسیاری از این که در این ارز سرمایه گذاری کنند، می هراسیدند. دلیل این امر نیز این بود که تا کنون از ارز های دیجیتال صحبتی به میان نیامده بود. ساتوشی ناکاموتو با انتشار وایت پیپر های بیت کوین، توضیحات مفیدی در مورد هدف ایجاد ارز را ارائه کرد. همچنین عملکرد دقیق این ارز و ارزش آن زمان بیت کوین، به طور کامل در این اوراق شرح داده شد. لازم به ذکر است که این مقاله برای نخستین بار در سایت Metzdowd.com ارائه شد و به طور کامل در مورد ماهیت ارز های دیجیتالی و به خصوص بیت کوین، اطلاعات مفیدی را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد.


وایت پیپر کاردانو

کاردانو یکی از انواع ارز های دیجیتال است که در سال های اخیر توانست از جایگاه ویژه ای در میان دیگر ارز های دیجیتالی برخوردار شود. پروژه راه اندازی و ایجاد ارز کاردانو در سال ۲۰۱۵ عنوان شد و سرانجام دو سال بعد، به صورت کاملا رسمی از طریق صرافی به بازار عرضه شد. کاردانو ارزی است که بر پایه بلاک چین فعالیت می کند و عملکردی مانند اتریوم دارد. مزیت این ارز این است که می تواند از قرارداد های هوشمند پشتیبانی کند. این ارز یکی از پیشگامان نسل سوم ارز های دیجیتال در بلاک چین است و از امنیت بالایی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که امنیت این ارز به عواملی مانند سرعت تراکنش ها و معماری های چند لایه بستگی دارد. این ارز در دسته ارز های غیر متمرکز قرار گرفته است و تا کنون هیچ فردی توانایی متوقف کردن کاردانو را نداشته است.


تیم راه انداز ارز دیجیتال کاردانو برای این که حریم کاربران در بلاک چین این ارز حفظ شود و امنیت آن بالا تر رود، برنامه هایی را تعیین کرده اند که در مورد آن ها به طور کامل در وایت پیپر کاردانو به توضیح پرداخته اند. خالق کاردانو شخصی به نام چارلز هاسکین می باشد. او که یکی از اعضا اصلی ایجاد اتریوم بود، در سال ۲۰۰۹ با ارائه وایت پیپر مربوطه به کاردانو، این ارز را به علاقه مندان معرفی کرد. در پروپوزال های مربوط به این ارز، تمام فرآیند هایی که بر روی بیت کوین و اتریوم صورت گرفته و با رفع اشکالات آن ها، موجب ایجاد کاردانو شده است را به طور کامل توضیح داده شده و کاردانو به عنوان سومین نسل بلاک چین ها معرفی شده است.


وایت پیپر اتریوم

بلاکچین، شبکه ای توسعه یافته است که ماهیت آن دارای تاریخچه طولانی مدت می باشد. ارز های دیجیتالی به طور عمده بر روی بلاکچین ها فعالیت خود را آغاز می کنند. سازندگان ارز های دیجیتالی با مطالعه بلاک چین های ارز های ارائه شده و رفع عیوب آن، ارز های دیجیتالی جدیدی را به بازار ارائه کردند. در وایت پیپر مربوط به ارز اتریوم، مفهوم تازه ای از ارز های و ابزار های دیجیتالی ارائه شده است. زیرا که اتریوم نخستین ارزی بود که از قرارداد های هوشمند پشتیبانی کرد.


از این رو فرآیند تولید این ارز و هدف و کاربرد قرارداد های دیجیتالی به طور کامل در پروپوزال آن ارائه شده می باشد. همچنین این پروپوزال اطلاعات جامعی در مورد چارچوب های ارز ها و قرارداد ها در بلاک چین را در اختیار سرمایه گذاران قرار دارد. با این که امنیت بلاک چین اتریوم بسیار بالا عنوان شده، اما همچنان نواقص و عیوبی در این زمینه وجود دارد که در وایت پیپر مربوط به این ارز، به طور کامل توضیح داده شده است. لازم به ذکر است که فایل ترجمه وایت پیپر اتریوم در سایت ایران بورس در دسترس قرار گرفته شده و با مراجعه به این سایت می توانید آن را به صورت رایگان مطالعه نمایید و اطلاعات تازه ای را کسب کنید.


وایت پیپر دوج کوین

دوج کوین ها را می توان بی هدف ترین و شوخی ترین ارز های دیجیتالی دانست. داستان پیدایش این ارز به قدری پیش پا افتاده بود که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد که روزی ارز دیجیتال دوج کوین بتواند به جایگاه بالایی در لیست ارز های دیجیتالی دست یابد. دوج کوین ارزی بود که در ابتدا به صورت کاملا شوخی و تفریحی ایجاد شد. اما امروزه یکی از با ارزش ترین ارز هایی است که سرمایه گذاری در آن با سود های بلند مدت همراه است. در ابتدا هیچ هدفی برای ایجاد و راه اندازی این ارز، ارائه نشد و باید ذکر کرد که به صورت کاملا اتفاقی این ارز خلق شد.


اما امروزه ارزش آن به بیش از صد میلیون دلار رسیده و توجه بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کرده است. در حقیقت این ارز نیز توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. او ناشناخته ترین چهره ای است که در دنیا ارز های دیجیتال فعالیت می کند و تا کنون اطلاعات دقیقی از او منتشر نشده است. اما در نظر افراد بسیاری ویلی مارکوس و جکسون پالمت به عنوان بنیان گذار های این ارز شناخته می شوند. تاریخ انتشار ارز دوج کوین به سال ۲۰۱۳ باز می گردد که توسط دو چهره معرفی شده انجام شد. نکته ای که در تاریخچه این ارز به چشم می خورد و بسیار جالب است، این است که ارز دوج کوین به درخواست مردم و به صورت شوخی راه اندازی شد. اما امروزه از یک سیستم دوستانه و پرقدرت برخوردار می باشد که افراد بسیاری را خواهان سرمایه گذاری در آن کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد